Dzień Dziecka
Dzieci duże i małe zapraszamy w czwartek 1 czerwca na jarosławski rynek na kolorowy Dzień Dziecka połączony z Mini Jarmarkiem Jarosławskim. Początek o godz. 11.00!
Od 1 lipca 2021 r. na każdego właściciela lub zarządcę nieruchomości zostanie nałożony nowy obowiązek wynikający z zapisów nowelizacji Ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów - złożenie deklaracji dotyczącej sposobu ogrzewania (źródeł ciepła i spalania paliw).
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) obejmie całą Polskę i pomoże w zlokalizowaniu, a w następnym kroku w wymianie przestarzałych pieców i kotłów, czyli tak zwanych „kopciuchów”. Za stworzenie, wdrożenie i prowadzenie ewidencji odpowiedzialny jest Główny Urząd Nadzoru Budowlanego (GUNB). Baza zawierać będzie informacje zarówno na temat domów mieszkalnych, jak i budynków użyteczności publicznej czy lokali usługowych, handlowych, itp. Do CEEB będą również wprowadzane informacje pochodzące z rejestrów kontroli i interwencji. Ustawa wymienia m.in. kontrole kominiarskie, kontrole prowadzone przez inspekcję ochrony środowiska, kontrole dotyczące gospodarowania odpadami czy ściekami.
Kto i w jakim terminie musi złożyć deklarację?
Deklarację musi złożyć właściciel lub zarządca budynku, w którym znajduje się źródło ciepła o mocy do 1 MW. Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca na złożenie deklaracji będzie miał 12 miesięcy (od 1 lipca 2021r.) Jednak w przypadku nowo powstałego obiektu czas jest znacznie krótszy – w takim przypadku deklarację należy złożyć w ciągu 14 dni od uruchomienia nowego źródła ogrzewania.
W jaki sposób można złożyć deklarację?
Deklarację można złożyć na 2 sposoby:
Wzór deklaracji dostępny jest do pobrania tutaj lub z załącznika.
Jakie dane należy podać w deklaracji?
W deklaracji wymagane są wyłącznie podstawowe dane:
1) imię i nazwisko właściciela lub nazwę zarządcy budynku oraz dane adresowe właściciela lub zarządcy budynku;
2) dane adresowe nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
3) informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
4) numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
5) adres e-mail (opcjonalnie).
Aby dowiedzieć się więcej na temat Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków zachęcamy do zapoznania się z informacjami dostępnymi na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego pod adresem: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq.
Szczegółowe informacje można także uzyskać w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Jarosławia, Rynek 1 pok. nr 2, oraz pod numerem telefonu 16 624 87 89.