Strategia lokalna. Od pomysłu do realizacji.
Nakładem Polskiej Fundacji Społeczeństwa Przedsiębiorczego ukazała się publikacja pt. „Strategia lokalna. Od pomysłu do realizacji”, która stanowi kompendium wiedzy na temat...
20 listopada rozpoczyna się Europejski Tydzień Testowania (ETT) w kierunku HIV i HCV.
Jest to kampania, która zachęca organizacje partnerskie: instytucje, samorządy i organizacje społeczeństwa obywatelskiego w całej Europie do jednoczenia się na tydzień, dwa razy w roku, w celu zintensyfikowania testowania i promowania świadomości na temat korzyści płynących z wczesnego wykrywania HCV i HIV.
Inicjatywa ta, rozpoczęta w 2013 r. przez HIV in Europe (obecnie EuroTEST), stała się szeroko rozpoznawalnym wydarzeniem, w którym co roku uczestniczy wiele organizacji.
W tym roku ETT będzie organizowany po raz dziesiąty w dniach 20-27 listopada . Kampania przebiega zawsze pod hasłem Testuj. Lecz. Zapobiegaj.
Więcej informacji można znaleźć na https://www.testingweek.eu/campaign-materials/
Krajowe Centrum ds. AIDS specjalnie z okazji Europejskiego Tygodnia Testowania. przygotowało serię plakatów informacyjnych pod nazwą #NIEWAŻNE
Powyższa kampania ma na celu celu budowanie świadomości na temat testowania. Warto przypomnieć, że w punktach konsultacyjno-diagnostycznych (PKD) można wykonać test w kierunku HIV bez skierowania, bezpłatnie i anonimowo. W większości z nich istnieje możliwość wykonania szybkich testów w kierunku kiły i HCV.
Adresy PKD można znaleźć na stronie Krajowego Centrum ds. AIDS: https://aids.gov.pl/pkd/