Nowe technologie w rękach przedszkolaków z Miejskiego Przedszkola nr 8 Montessori w Jarosławiu

Miejskie Przedszkole nr 8 Montessori, dysponując odpowiednimi narzędziami edukacyjnymi, wspiera i rozwija umiejętności dzieci pod tym właśnie kątem. Każda z przedszkolnych grup wyposażona jest w materiał dydaktyczny pozwalający rozwijać u dzieci kompetencje cyfrowe, dzięki temu nasze przedszkolaki stopniowo i pod kontrolą wprowadzane są w przestrzeń technologiczną.
Rozwijanie kompetencji informatycznych na etapie edukacji przedszkolnej to przede wszystkim nauka kodowania, która w naszym przedszkolu jest systematycznie wdrażana do zajęć edukacyjnych. Dzieci bardzo często podejmują różnorodne ćwiczenia i aktywności na przeznaczonej specjalnie do tego celu macie, gdzie działania przenikają się wzajemnie obejmując w ten sposób zakres niemal wszystkich obszarów edukacyjnych. Mata świetnie sprawdza się podczas wprowadzania elementów programowania do zajęć dydaktycznych; jest również idealną pomocą w edukacji matematycznej, językowej czy przyrodniczej. Dzięki zabawom kolorowymi kubeczkami możemy zorganizować dla dzieci różnego rodzaju aktywności: memory, sudoku, gra w kółko i krzyżyk, jak również możemy podjąć się tworzenia algorytmów czy kodów z warunkami. W ten sposób dzieci uczą się nowych kompetencji, poznając przy okazji nowe pojęcia i zwroty. Forma nauki, jaką jest nauka poprzez zabawę doskonale przygotowuje dzieci do stawiania pierwszych kroków w programowaniu. Za sprawą nauki kodowania i programowania, dziecko poszerza wyobraźnię, ćwiczy samodzielność, uczy się kreatywnego i logicznego myślenia łącząc przy tym ze sobą wiedzę ściśle matematyczną z wiedzą humanistyczną.
Cyfrowy świat pomagają naszym dzieciom lepiej poznać także Ozoboty. To małe, bardzo inteligentne roboty do nauki programowania. Ozobot zabiera dzieci w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy zespołowej. Dzięki specjalnym kodom tworzonym samodzielnie przez dzieci na kartce papieru, przedszkolaki przygotowują zadania – kodami wydając komendy dla Ozobota, które ten następnie wykonuje. W ten sposób tworzą swoje pierwsze programy.
W ostatnim czasie dołączył do nas kolejny, interaktywny robot – GeniBot, który jest niezwykle uniwersalnym, wyposażonym w wiele funkcji robotem edukacyjny do nauki programowania. Otwiera dzieciom drzwi do świata nowoczesnych technologii i edukacji, zachęca do eksperymentowania i poszukiwania kreatywnych rozwiązań. Można go programować za pomocą kart, oraz gestów. Potrafi się przedstawić, pożegnać a nawet odtworzyć zaprogramowaną linię melodyczną. Można z nim pracować grupowo lub indywidualnie, wykorzystując matę do kodowania, stół czy podłogę.
Podsumowaniem naszej wiedzy i umiejętności w obszarze rozwijania kompetencji informatycznych jest udział naszego przedszkola w kolejnej już edycji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Uczymy Dzieci Programować” – gdzie sukcesywnie wykonujemy zadania i ćwiczenia związane z kodowaniem. Zabawy w kodowanie w łagodny i przyjazny sposób wprowadzają dzieci w świat przyszłości.
Czytaj również
-
Oświata18.04.2025
-
Oświata04.03.2025
Od 20 lutego rozpoczynamy rekrutację do szkół, przedszkoli i żłobków
-
Oświata04.03.2025
Nowi dyrektorzy w placówkach oświatowych
-
Oświata02.01.2025
Awans zawodowy nauczycieli
-
Oświata16.12.2024
Certyfikat Podkarpackiej Akademii Innowacji Pedagogicznych
-
Oświata29.11.2024
„Jesienne Nutki” w MP 12