Z Bardejowa do Jarosławia - Na karpackim kupieckim szlaku JAROSŁAW - Oficjalny Serwis Miejski

miastojaroslaw.pl

Oficjalny portal miasta

  • migam-1.svgTłumacz migowy

Z Bardejowa do Jarosławia - Na karpackim kupieckim szlaku

Nazwa projektu: Z Bardejova do Jaroslawi - Po Karpatskej kupeckej ceste / Z Bardejowa do Jarosławia - Na karpackim kupieckim szlaku
 
Kod projektu: INT/KAR/I/0015
Główny cel projektu: Zwiększenie znaczenia kultury i turystyki jako fundamentów rozwoju gospodarczego regionu przygranicznego PL-SK poprzez wsparcie rozwoju transgranicznych konkurencyjnych, innowacyjnych i zintegrowanych produktów turystycznych.
Cele szczegółowe:
1. Stworzenie zintegrowanego, sieciowego produktu turystycznego „Z Bardejowa do Jarosławia – Szlakiem Handlowym Karpat”.
2. Utworzenie centrum zarządzania produktem i marką „Wzdłuż Karpackiego Szlaku Handlowego” jako części regionalnej marki CARPATHIA.
3. Realizacja pilotażowych wydarzeń informacyjno-promocyjnych dla produktu turystycznego „Wzdłuż Karpackiego Szlaku Handlowego”.
                   
Partner wiodący: Miasto Bardejów
Partner projektu: Miasto Jarosław
Okres realizacji: 10/2024 – 09/2025
Łączne kwalifikowane wydatki: 95 476,34 EUR
Dofinansowanie ze środków UE: 76 381,06 €
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Interreg Polska - Słowacja.

Z BARDEJOWA DO JAROSŁAWIA - NA KARPACKIM KUPIECKIM SZLAKU

Miasto Bardejov we współpracy z polskim miastem partnerskim Jarosław realizuje wspólny mały projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Interreg Polska – Słowacja 2021–2027 pod nazwą „Z Bardejowa do Jarosławia – Szlakiem Karpackim Kupieckim”.

Pierwszymi osiągniętymi rezultatami projektu są opracowanie Strategii Marki oraz wdrożenie produktu turystycznego „Z Bardejowa do Jarosławia – szlakiem karpackim kupieckim”, którym poprzedziło sporządzenie Audytu Potencjału i Analizy Współpracy. W ramach przygotowania i opracowywania tych dokumentów zorganizowano warsztaty z udziałem przedstawicieli miast partnerskich oraz ekspertów z dziedziny tworzenia strategii marketingowych, turystyki i historii. Ogółem, od grudnia 2024 roku do marca 2025 roku odbyło się osiem warsztatów: cztery dotyczące przygotowania Audytu Potencjału i Analizy Współpracy – 14 i 15 grudnia 2024 roku w Bardejowie oraz 23 i 24 stycznia w Jarosławiu, a także cztery poświęcone samej Strategii Marki – 15 i 16 lutego w Bardejowie oraz 10 i 11 marca w Jarosławiu.

Uczestnicy omawiali wiele tematów związanych z historycznymi powiązaniami obszaru przygranicznego na trasie między miastami partnerskimi, wspólną historię kupiectwa oraz liczne atuty, atrakcje, a także problemy, z którymi borykają się miasta i cały obszar przygraniczny. Opracowujący Audyt i Strategię Marki następnie uwzględnili wnioski i materiały z przeprowadzonych warsztatów w finalnych wersjach dokumentów, dzięki czemu dziś możemy się cieszyć wspólnym dziełem – Strategią Marki „Z Bardejowa do Jarosławia – Szlakiem Karpackim Kupieckim”, która otrzymała nazwę Mercurius – na cześć rzymskiego boga handlu.

Częścią strategii jest także identyfikacja wizualna marki, obejmująca projekt logo nowej marki produktu turystycznego oraz sposoby jego zastosowania.

Organizowane warsztaty były również doskonałą okazją do wzajemnej promocji pięknych, historycznych miast partnerskich – Bardejowa i Jarosławia.