Mój rower elektryczny - wkrótce ruszy dofinansowanie!
Zgodnie z zapowiedzią NFOŚiGW wkrótce rusza program dopłat do rowerów elektrycznych, w ramach którego będzie można otrzymać dofinansowanie od 2,5 tys. zł do nawet 4,5 tys. zł (w zależności od wybranego rodzaju pojazdu). Wsparciem w ramach programu, mają przy tym zostać objęte wyłącznie rowery wyprodukowane w Unii Europejskiej.

W lutym zakończyły się konsultacje społeczne projektu nowego programu priorytetowego NFOŚiGW „Mój rower elektryczny”. Celem programu jest obniżenie zużycia paliw emisyjnych w transporcie oraz wspieranie zdrowego trybu życia wśród uczestników ruchu, którzy zamiast samochodami - będą poruszać się rowerami elektrycznymi, w których napęd elektryczny pełni jedynie funkcję pomocniczą. Program ma ułatwić dostęp do posiadania roweru elektrycznego osobom, które np. z tytułu wieku nie korzystają ze zwykłego roweru, a dzięki napędowi elektrycznemu mogłyby korzystać z tego rodzaju transportu.
Przewidywany budżet programu to 50 mln zł. Według szacunków NFOŚiGW dofinansowaniem ma zostać objętych co najmniej 17 333 szt. pojazdów.
Jakie rowery zostaną objęte dofinansowaniem?
Dofinansowaniem ma zostać objęty zakup nowego, wyprodukowanego nie wcześniej niż 24 miesiące przed datą zakupu (włącznie z baterią):
- roweru elektrycznego, przez który należy rozumieć – zgodnie z art. 2 pkt 47 ustawy z dnia 20.06.1997 r. - prawo o ruchu drogowym – pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem, wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h;
- roweru elektrycznego transportowego (cargo), przez który należy rozumieć pojazd zbudowany lub przystosowany do przewozu towarów lub osób, spełniający jednocześnie ww. definicję roweru elektrycznego (z wyłączeniem rowerów wieloosobowych);
- elektrycznego wózka rowerowego, przez który należy rozumieć - zgodnie z art. 2 pkt 47 a w/w ustawy - pojazd o szerokości powyżej 0,9 m przeznaczony do przewozu osób lub rzeczy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem, wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h.
Więcej szczegółów o programie:
https://www.infor.pl/twoje-pieniadze/swiadczenia/6904606,od-2500-zl-do-4500-zl-na-rower-do-wziecia-dla-kazdego-bez-wzgledu-na-wysokosc-dochodow-nowy-program-doplat-nfosigw.html
Czytaj również
-
Miasto24.04.2025
-
Miasto24.04.2025
Renta wdowia, czyli wypłata świadczeń łącznie z rentą rodzinną
-
Miasto24.04.2025
Bezpłatne czipowanie psów
-
Miasto23.04.2025
„Pola Nadziei” dla jarosławskiego hospicjum
-
Miasto22.04.2025
Obchody świąt majowych w Jarosławiu
-
Miasto22.04.2025
2 maja - Urząd Miasta Jarosławia będzie zamknięty